PANEL PENILAIAN BUMI HIJAU DI SKSU

PERTANDINGAN KITCHEN GARDEN- EDIBLE LANDSCAPE

10 OGOS 2010, SELASA - Seramai tujuh orang panel penilai telah datang ke SKSU bagi penilaian program Pertandingan MAHA peringkat negeri Selangor, Kithen Garden- Edible Landscape atau Bumi Hijau- Tanaman Makanan.

Kumpulan panel penilai ini telah dibawa melihat tayangan dokumentari Bumi Hijau di Taman SKSU, lawatan ke taman-taman, kolam ikan, ternakan ayam, arnab, Rumah Baja Cacing, Bio-Enzim, laluan DeRimba dan Bilik Pameran.

Walau ditengah panas terik tengahari membakar kulit, ahli panel tetap menjalankan tugasan dengan baik dan cemerlang. Antaranya Encik Mohd Radzuan Md Noor , mewakili FAMA, Cik Noor Izyan Borhanudin- Jabatan Pertanian Selangor, Encik Hazmi Musa mewakili Jabatan Veterinar, Encik Mohd Hairil Faizal meawakili Jabatan Perikanan, Encik Zainal Ariffin Md Zin mewakili Pejabat Pertanian Daerah, dengan diiringi oleh Encik Zamhari Fadzullah dari PPD Sabak Bernam.


Lawatan mereka ini juga sebagai pemberi dan pemcetus idea dan minda bagi menambahbaik lagi sistem pengurusan Bumi Hijau di sekolah ini. Semoga ada keyajaan menanti disebalik usaha dan kerja keras semua warga SKSU selama ini.


Tiada ulasan: