LARIAN LESTARI- Cabaran merentas desa bermula.

Tanggal 26 Januari 2011, telah berlangsung Kejohanan Merentas Desa peringkat Sekolah Kebangsaan Seri Utama. Kejohanan bermula seawal jam 3.30 petang dan disertai oleh semua murid Tahap 2. Walaupun dalam keadaan hujan pada awalnya, larian tetap diteruskan. Murid-murid dengan penuh bersemangat telah merentasi desa dan persisir sawah yang permai sepanjang 12 km. Terdapat beberapa check point sepanjang trek larian dan setiap satu diawasi oleh guru-guru yang bertugas. Larian berjalan lancar dan tiada kecederaan serius dilaporkan.












Pihak sekolah telah mendapat kerjasama pihak Polis Di Raja Malaysia bagi membantu menjaga keselamatan murid yang terdedah kepada lalu lintas sepanjang larian. Segunung ucapan terima kasih kami hulurkan kepada pegawai polis trafik yang telah memberi bantuan menyelia keselamatan murid-murid.

Acara larian berakhir pada jam 5.00 petang. Juara keseluruhan kejohanan telah dimenangi oleh Rumah Hijau. Tahniah diucapkan kepada warga Rumah Hijau dan semua murid yang mengambil bahagian. Sekalung tahniah juga diucapkan kepada guru-guru yang bertungkus lumus memastikan perjalanan Kejohanan lancar dan berjaya.

Tiada ulasan: