SEMINAR STUDY SKILLS DAN MOTIVASI KEIBUBAPAAN MURID DAN PENJAGA TAHUN 6








Kehadiran ibubapa sangat memberi makna kepada anak-anak ini. Masing-masing menyelami dan mengimbas kembali detik-detik bersama dan segala pengorbanan yang dilalui sepanjang hidup ini. Titisan air mata, gengaman tangan, peluk cium daripada ibu ayah menjadi pembakar semangat juang calon-calon UPSR tahun ini.


18 Jun - Bertempat di Sekolah Kebangsaan Seri Utama Sungai Besar telah berlangsungnya program study skill untuk murid yang akan menduduki UPSR tahun ini. Sekolah Seri Utama merupakan sekolah yang ke 6 dalam siri jelajah.


Kemahiran belajar secara berkesan dan motivasi kepada murid-murid dan ibu bapa adalah program yang baik untuk memacu pelajar di Parlimen Sungai Besar supaya menjadi insan yang berguna kelak. Untuk melihat anak bangsa berjaya kita haruslah bersatu padu dalam matlamat untuk melihat bangsa kita tidak dipijak sewenang-wenangnya. Pendidikan adalah penting untuk semua.


Terima kasih kepada Ahli Parlimen Sungai Besar, YB Noriah Kasnon yang memberi dana untuk program ini yang telah masuk tahun yang kedua dengan matlamat untuk melihat kemajuan anak kampung. Jasa YB tidak akan kami lupakan.

Tiada ulasan: