KARNIVAL SUKAN SK SERI UTAMA 2010



27 Jun, Ahad - Murid-murid Sk Seri Utama dari tahun 1 hingga tahun 6 , murid Kelas Pendidikan Khas dan murid Pra Sekolah telah menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi bertanding dalam Karnival Sukan SKSU. Murid-murid dibahagikan kepada 4 kumpulan rumah sukan. Rumah Merah, Rumah Kuning, Rumah Biru dan Rumah Hijau.


Berbagai acara dipertandingkan. Murid-murid berlumba penuh semangat kesukanan dan berpasukan tang dipupuk dalam acara sukan sebegini. Kemenangan adalah bonus , tetapi mengambil bahagian dengan penuh semangat adalah jati diri dan kesukanan yang ingin ditonjolkan. Sorakan ibubapa dan guru menaik semangat mereka berlumba.
.
.
Ibubapa yang hadir memberi sokongan tidak dilupakan. Mereka diberi peluang bertanding dalam acara padang. Kali ini anak-anak pula bersorak memberi sokongan. Para ibu begitu teruja dengan acara boling padang dan seramai 33 orang telah mencuba nasib melontar kelapa ke aras penanda. Balingan terhampir adalah pemenang. Sementara para bapa pula menunjuk bakat menendang bola cuma kali ini menendang bola ke belakang dan yang dapat menendang paling jauh adalah juara. Para pemenang menerima hadiah barangan eletrik.
.

Majlis penutup Karnival sukan ini telah disempurnakan oleh pegawai Penolong Unit Kokurikulum, En Fathul Haniff.
Karninal ini turut menyaksikan Rumah Kuning menggungguli dan memenangi karnival sukan kali ini.

MAJULAH SUKAN UNTUK SK SERI UTAMA,

MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA



Tiada ulasan: