Penilaian 'Sekolah Lestari Anugerah Alam Sekitar'

Khamis, 15 April 2010 - Pada hari Selasa, 13 April 2010, SK Seri Utama telah menerima kunjungan panel penilai 'Sekolah Lestari Anugerah Alam Sekitar'. Rombongan panel penilai ini tiba di perkarangan SKSU pada jam 10.00 pagi. Mereka disambut mesra dengan persembahan lagu Sekolah Lestari oleh kumpulan koir SKSU.

Seramai empat orang pegawai yang turun mewakili jabatan dan agensi masing-masing. Mereka yang hadir adalah Puan Amri Binti Ali, Penolong Pengarah Bidang Ko-Akademik, Jabatan Pelajaran Selangor. Cik Nik Noraini Azhimah Binti Nik Ab. Rahman pula mewakili Jabatan Alam Sekitar dan Tuan Mohd. Fikri dari Yayasan Warisan Alam Sekitar. Sementara, Tuan Zamhari turun buat kali kedua, iaitu pegawai yang mewakili Pejabat Pelajaran Daerah Sabak Bernam.


Alhamdulillah, penilaian peringkat pertama ini mendapat pujian yang memberangsangkan. Keseluruhannya, rombongan panel ini memberi respon yang positif. Kemungkinan besar, penilaian seterusnya akan menyusul lagi sehingga berakhirnya sesi penilaian.

Mereka merekomendasikan supaya projek-projek yang telah sedia ada seeloknya dikekalkan. Manakala projek seperti baja kompos pula perlu diusahakan dengan lebih jayanya.

Tahniah dan terima kasih kepada seluruh warga SKSU yang telah berhabis daya melestraikan SKSU hingga ke tahap sekarang. Tidak lupa kepada orang perseorangan, persatuan dan agensi yang turut menyumbang idea dan menampung bajet bagi menjayakan projek lestari ini. Jasa kalian tetap dikenang~

Tiada ulasan: