LAWATAN KE ZOO TAIPING - RILEKS SEKEJAP



8 Julai 2010 - Khamis, Lawatan ke SK Convent Kota, Taiping merupakan satu lawatan ilmu dn motivasi kepada 30 orang murid calon UPSR 2010. Setelah terbabit dalam aktiviti akademik sepanjang berada di sekolah tersebut, mereka dibawa berlibur seketika sebagai pengubat penat dek perjalanan jauh. Kesempatan menjejak kaki di bumi Taiping pastinya tidak lengkap tanpa mengunjungi salah satu penarik dan destinasi popularnya Zoo Taiping dan Night Safari.

Murid-murid begitu gembira dapat rileks walaupun tugasan sebenar mereka belum selesai. Bagai terlupa seketika akan tugas besar dan berat iaitu memberi kecemerlangan 5A dalam UPSR 2010, mereka terus bergembira menikmati pemandangan dan berbagai spesis haiwan yang terdapat di sana. Ini juga satu pengalaman sebenar yang boleh dijadikan bahan penulisan dan hanya perlu diolah dengan gaya bahasa yang diajar guru.

Sejam di situ memberikan mereka cerita yang boleh dibawa pulang kepada kawan-kawan dan keluarga. Tiba masanya mengucapkan selamat tinggal Taiping, SKSU kami kembali padamu.

Tiada ulasan: