LAWATAN PENANDA ARAS DI SRK CONVENT KOTA, TAIPING



8 Julai 2010 - SRK CONVENT KOTA, TAIPING, PERAK menjadi destinasi ilmu dan penanda aras bagi 10 orang guru dan 30 murid Tahun 6 SK Seri Utama. Lawatan yang diketuai oleh Pn Rusnani bt Ahmad dan En. Harun b Saib ini merupakan julung kalinya diadakan ke sebuah sekolah yang bertaraf Sekolah Berprestasi Tinggi dan Sekolah Kluster 2010. Lawatan ini juga sebagai satu pencarian dan perkongsian ilmu dan idea kecemerlangan dari segi pentadbiran, pengurusan dan pembangunan sesebuah sekolah. Pastinya masa beberapa jam di sana diguna sebaiknya bagi mendapatkan informasi dan strategi pengurusan cemerlang yang terpamer di sekolah ini.



SBT 2010 merupakan satu anugerah berprestij yang diiterima oleh sekolah ini. Sekolah ini mempunyai budaya kerja yang tinggi , berkembang secara holistik dan berterusan dan mampu bersaing di persada antarabangsa.


Saranan Kementerian Pelajaran agar sekolah ini menjadi penyuntik inspirasi dan penanda aras kecemerlangan pendidikan kepada sekolah-sekolah lain dinegara ini. Justeru itu, usaha yang berterusan giat dilaksanakan bagi menjamin kecemerlangan sebagai sebuah Sekolah Berprestasi Tinggi.

Tiada ulasan: