LAWATAN PENANDA ARAS DI BUMI LAGENDA, LANGKAWI


Lawatan Penanda Aras ke bumi lagenda kota Mahsuri, Langkawi tahun lepas masih segar diingatan. Ianya juga diadakan bersekali dengan kursus Latihan Dalam Perkhidmatan (LADAP) yang menutup tirai lembaran 2009. Walaupun hanya 2 hari namun sangat memberi makna dan tercatat sebagai satu lagi kenangan keluarga SKSU yang paling indah. Kursus dan lawatan yang disertai oleh semua guru dan kakitangan sekolah malah ada yang membawa ahli keluarga bersama seperti ini turut mengeratkan hubungan silaturahim kalangan ahli dan keluarga itu sendiri. Ikutilah sebahagian kenangan yang sempat dirakam lensa kamera sebagai wacana bukti penanda aras diri peserta lawatan.






Setibanya disana, kami disambut mesra alunan lembut angin pulau. Kepenatan dan rasa menantuk disertai perjalanan jauh semalaman terus tidak terasa lagi. Destinasi Gunung Mat Cincang dituju untuk melihat panorama pulau lagenda ini dari aras tertinggi.




Masa tidak tersia-sia. Setiap detik diisi dengan aturcara yang telah dirancang sebaik daya. Selesai sekadar meletakkan kepala di bantal empuk Twin Peak Resort, petang harmoni itu diteruskan dengan aktiviti LADAP iaitu "Free Hand Drawing" oleh Saudara Kalam Salan. Hilang rasa mengantuk apabila ada aktiviti sebegini.






Seusai solat dan makan malam, KESUMA pula mengambil peranan. Mesyuarat dimulakan dengan pembentangan minit yang lepas dan pastinya agenda pelantikan ajk baru begitu dinantikan walaupun malam makin mengamit.





Dua hari pastinya tidak puas lagi menikmati keindahan dan menjelajah bumi lagenda Mahsuri ini. Kesempatan dua hari itu juga diguna sebaik mungkin setiap ahli rombongan untuk menjelajah sekali gus menjejak sejarah tinggalan Mahsuri, puteri teraniaya di bumi lagenda itu. Ada yang sudah memasang angan-angan akan kembali lagi jika berkemsepatan untuk terus menerokai tiap liuk dan pikuknya di samping begitu teruja dengan barangan bebas cukai yang berkualiti tinggi di sini. Sudah sampai masa kembali ke pangkuan keluarga yang sedang menunggu kerinduan ditinggalkan demi menjalankan tugas LADAP di Langkawi. Langkawi kami pasti datang lagi , mengenalmu sedetik itu , telah buat kami jatuh cinta pada kedamaian dan rimbun hijaumu....Nantikan kami..





Tiada ulasan: