MAJLIS JASAMU DIKENANG, BUDIMU DISANJUNG





02 JULAI 2010, Jumaat - Sk Seri Utama merai persaraan seorang lagi guru yang amat berpengalaman dan berdedikasi penuh iltizam pendidik, Pn Hajjah Halimah bt Hj Ahmad. Menamatkan tinta gurunya dengan tenang walaupun pemergiaan beliau ditangisi penuh syahdu anak-anak didik Kelas 2 Cempaka. Jasa dan bakti beliau yang begitu terkesan terutama di kalangan anak-anak didik kelas Bahasa Inggerisnya tidak akan luput dan dapat diganti oleh siapa pun jua.
.

Beliau dirai dalam majlis ala-ala 'fairy tales' versi 1Malaysia dengan penuh meriah agar majlis ini menjadi satu kenangan manis dan terindah buat beliau. Sambutan yang serupa ini juga merupakan satu hadiah daripada seluruh warga Sk Seri Utama agar ianya tetap dikenang selamanya

Pn Hjh Halimah bt Hj Ahmad dilahirkan pada 2 Julai 1952 di parit 7 Timur,Sungai Besar. Merupakan anak ke 5 daripada 13 adik beradik. Beliau mendirikan rumahtangga dengan Tuan Hj Zainal b Karsani pada 18 Jun 1982. Beliau dikurniakan 9 orang anak.
Mula mengajar si SK Seri Utama pada tahun 1989 hingga bersara. Seorang guru Bahasa Inggeris yang berkebolehan mengajar tahfiz dan hafazan dan pernah membantu melatih peserta hingga ke peringkat kebangsaan di mana anak -anak beliau adalah pesertanya.
.


.


Waktu senggang beliau sentiasa diisi dengan aktiviti mendekatkan diri dengan Allah. Doa sentiasa mengiringi kejayaan anak-anak beliau, agar ilmu dimanfaat anak-anak didik dan sekolah terus mencipta kejayaan adalah antara doa dan harapan yang dititipkan beliau. Surau Al Ikhwan SKSU adalah tempat beliau bertafakur ketika ada waktu terluang. Diakhir perkhidmatan, beliau menitipkan harapan dan pesanan kepada warga SKSU agar menjalankan tugas mendidik anak bangsa dengan penuh dedikasi , ikhlas, cemerlang dan sebagai ibadah.




Tiada ulasan: