SELAMAT DATANG - SMA SG HAJI DORANI, SG BESAR


27 MEI 2010, RABU- SK SERI UTAMA sekali lagi menerima satu kunjungan ilmu dan jalinan silaturahim dengan para ilmuan pendidik SMA SG HAJI DORANI,SG BESAR. Sebagaimana dijanjikan , ahli rombongan yang diketuai oleh tuan Pengetuanya sendiri bersama 11 orang guru sampai tepat jam 8.30 pagi dan disambut oleh Guru Besar Cemerlang SKSU, Encik Ishak Md Noor. Rombongan ini dibawa ke ruang mesyuarat bagi mendengar sedikit kata-kata aluan dan penerangan mengenai sekolah ini.





Ahli rombongan ini kemudiannya dibawa ke sekitar kawasan sekolah bagi melengkapi acara lawatan perkongsian idea ini bagi meningkatkan kefahaman mengenai yang sampaikan mengenai aktiviti dan prasarana pembelajaran yang disediakan untuk murid-murid juga kemudahan guru-guru dan ibubapa.

Rombongan dibawa melawat ke sekitar kawasan sekolah, taman-taman, kebun-kebun sayur, musolla, bilik-bilik khas, Galeri Lestari, rumah ternakan cacing, kolam ikan tilapia, kelas-kelas lestari dan tidak ketinggalan Laluan Rimba yang masih dalam pembinaan.


Semoga apa yang ditemui di SKSU dapat meningkatkan aspirasi dan idea untuk sekolah ini membuat penambahbaikkan dan pastinya yang terbaik bakal dihasilkan. Terima kasih kerana sudi singgah di legar Lestari SKSU...yang baik jadikan panduan yang buruk beritahu kami. Mungkin SKSU juga akan membuat lawatan balas, insyaallah.




Dan katakanlah, "Segala puji bagi Allah, Dia akan memperlihatkan
kepadamu tanda-tanda kebesaranNya . Maka kamu akan mengetahuinya.
Dan Tuhanmu tiada lalai daripada apa yang kamu kerjakan
. (QS. An Naml:93)

Tiada ulasan: